Kurs podstaw Javy oraz nauka programowania od zera: Ogarnij Jave sam/a!

O kursie

Ten kurs zapozna Cię z podstawami języka Java oraz wprowadzi Cię w świat programowania.

Co osiągniesz po skończeniu kursu?

Ukończenie kursu solidne fundamenty by dalej poznawać Javę na poziomie średniozaawansowanym, móc kontynuować edukację programistyczną do poziomu Junior Java Developer (m.in. poznawać biblioteki typu Spring czy Hibernate) oraz poznawać ekosystem narzędzi używanych przez programistów takich jak np. repozytoria kodu Git.

Zobacz czego się nauczysz

  • Czym jest Java oraz platforma Javy
  • Podstawy języka (typy prymitywne, pętle, tablice, instrukcje warunkowe)
  • Poznasz programowanie obiektowe (klasy, interfejsy, dziedziczenie)
  • Dowiesz się co to jest wyrażenie lambda oraz poznasz podstawy programowania funkcyjnego
  • Poćwiczysz operacje na ciągach znaków, wyjątki, operacje na plikach
  • Nauczysz się co to polimorfizm, enkapsulacja oraz napiszesz własne interfejsy
  • Oraz wiele innych rzeczy!

Wsparcie merytoryczne

Początki bywają trudne oraz wiele razy będziesz czuć się zagubiony/na podczas nauki programowania. W tym kursie otrzymasz pełne wsparcie poprzez nieograniczona możliwość zadawania pytań na prywatnym Forum. To również miejsce na kontakt ze Starszym Programistą oraz innymi członkami społeczności osób uczących się programowania oraz Javy. Dodatkowo członkowie będą mogli uczestniczyć w spotkaniach live ze Starszym Programistą – będą one organizowane w zależności od potrzeb  dodatkowego wytłumaczenia trudniejszych zagadnień podczas nauki lub spontaniczne spotkania społeczności

O instruktorze 

Starszy Programista to doświadczony Senior Java Developer tworzący duże systemy finansowe dla największych korporacji w tej części globu. Z kilkuletnim doświadczeniem komercyjnym (ponad 8 lat)  w tworzeniu aplikacji korporacyjnych oferuje wiedzę która skróci Twój czas wejścia do branży IT poprzez uzyskanie umiejętności jakich szukają pracodawcy programistów Java. Pasja do programowania jaką emanuje spowoduje że trud zdobycia tak elitarnej wiedzy jaką jest sztuka programowania stanie się łatwiejszy.
Posiada tytuł mgr inż. w kierunku Informatyka (ang. Master of Engineering in Computer Science) na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej (PW należy do grona najlepszych uczelni technicznych w Polsce a wydział EiTI najbardziej prestiżowy na PW).
Dodatkowo posiada mandat do tłumaczenia Javy ponieważ zdobył tytuł Oracle Certified Professional: Java SE 11 Developer oraz Oracle Certified Professional, Java SE 8 Programmer. Dla porównania: programista Java z kilkuletnim doświadczeniem potrzebuje przygotowywać się kilka miesięcy (min.  pół roku) przeznaczając od 6-10h/tygodniowo by móc w ogóle zdać taki egzamin. Wiec to nie jest tylko papierek.

Sprawdź czy inni instruktorzy od których rozważasz pobierać nauki Javy i programowania mogą pochwalić się takimi kompetencjami – ucz się od najlepszych! 


Zanim zaczniesz uczyć się od innego instruktora zobacz czy faktycznie to praktyk programista a nie teoretyk bez doświadczenia.
Starszy Programista

By dołączyć do kursu wykup abonament

Dodatkowo otrzymasz moc materiałów do ćwiczenia programowania m.in. z budowaniem aplikacji oraz programów w Javie (systematycznie pojawiają się nowe aplikacje) – warto posiadać abonament nawet jak już ukończysz kurs

Plan pozwala na dostęp do materiałów serwisu przeznaczonych dla członków przez określony w planie czas.

Darmowy
Free
Dostęp do DARMOWY'ch materiałów na stronie
Podstawowy
199 zł
199 zł
Rozszerzony
299 zł
299 zł

Wszystkie plany obejmują dostęp do:

  • Kursu podstaw Javy i programowania „Ogarnij Jave sam/a!”
  • Dostęp do materiałów przeznaczonych dla subskrybentów np. zadania i ćwiczenia z Javy,  niepublikowane materiały „Zrób to sam w Javie” oraz inne materiały i nagrania video 
  • Dostęp do Forum – nieograniczona możliwość zadawania pytań oraz kontakt ze Starszym Programistą oraz innymi członkami społeczności osób uczących się programowania oraz Javy
  • Członkowie będą mogli uczestniczyć w spotkaniach live ze Starszym Programistą – będą one organizowane w zależności od potrzeb  dodatkowego wytłumaczenia trudniejszych zagadnień podczas nauki lub spontaniczne spotkania społeczności
  • Opcja „wakacji” – podczas posiadania planu możesz poprosić o zawieszenie członkostwa (np. rozpoczął się okres urlopowy, są święta lub wakacje  i nie będziesz miał czasu na naukę) – w tym czasie zawieszę Ci dostęp do platformy a Twoje dni nie przepadną

Lekcje kursu Java podstawy oraz nauka programowania od zera

Dostępne jest już 36 lekcje – ponad 8h szkolenia. Nowe lekcje będą pojawiać się systematycznie.

  1. Rekonesans
    1. Wprowadzenie [DARMOWY]
    2. Instalacja JDK w Windows [DARMOWY]
    3. Instalacje IDE w Windows [DARMOWY]
    4. Czym jest Java? [DARMOWY]
    5. Platforma Javy [DARMOWY]
    6. Wersje i edycje Javy [DARMOWY]
  2. Pierwsza aplikacja. Komentarze. Typy prymitywne
    1. Wprowadzenie[DARMOWY]
    2. Pierwsza aplikacja [DARMOWY]
    3. Komentarze [DARMOWY]
    4. Czym jest program? [DARMOWY]
    5. Deklarowanie zmiennych [DARMOWY]
    6. Typy prymitywne [DARMOWY]
  3. Składania Javy – Start m.in. Instrukcje warunkowe, Operatory
    1. Wprowadzenie
    2. Wyrażenia, instrukcje i bloki kodu
    3. Instrukcje warunkowe – if, else, if else
    4. Instrukcje warunkowe – switch 
    5. Operatory przypisania i arytmetyczne
    6. Operatory relacyjne i logiczne
  4. Pętle
    1. Wprowadzenie
    2. Pętla while
    3. Pętla do while
    4. Pętla for
    5. break
    6. continue
    7. Zagnieżdżanie pętli oraz etykiety
  5. Tablice
    1. Tablice jednowymiarowe
    2. Tablice wielowymiarowe
  6. Wprowadzenie do metod/funkcji
    1. Struktura funkcji
    2. Przekazywanie parametrów, argumenty funkcji
    3. Zwracanie wartości
    4. Przeciążanie nazw funkcji
  7. Ciągi tekstu – obiekt String
    1. Wprowadzenie do obiektu String
    2. Przegląd metod String
    3. Formatowanie tekstu
  8. Wprowadzenie do programowania obiektowego
    1. Programowanie obiektowe wprowadzenie
    2. Pierwsze obiekty
    3. Sterta i stos
    4. Konstruktory, domyślny konstruktor
    5. Zachowania obiektów – metody
    6. Pakiety
    7. Modyfikatory dostępu
    8. Bloki inicjalizacyjne
  9. Statyczność
    1. Zmienne statyczne
    2. Metody statyczne